140 000 till Stadsmissionen

tisdag 28 februari 2023

Sten Hellström

140 000 kr till Stadsmissionens matkassar.

I samband med en Rotarylunch överlämnades 140 000 kr till Uppsala Stadsmission från Uppsalas 8 Rotaryklubbar.

Behovet av stöd med matkassar ökar, både bland uppsalas invånare och flyktingar från Ukraina.

Varje dag åker stadmissionen runt till olika handlare och samlar in mat och torrvaror som skänkts av butikerna. Detta delas upp i matkassar vid matcentralen där prenumeranter på dessa kan hämta ut dem.

Inför julen såldes presentkort genom Rotaryklubbarna i Uppsala till förmån för Stadsmissionens matkasseprojekt. Denna kampanj inbringade totalt drygt 120 000 kr som tillsammans med ett Distric Grant på 20 000 gjorde att 140 240 kr kunde överlämnas till stadsmissionen.

Presidenten i Uppsala Södra Rotaryklubb, Ann-Sofi Ripstrand, flankeras av Stadsmissonens Director Marja Hvarfner  och Therese Rönnbäck, marknads och kommunikationschef.